Leimauslaitteen verkkoyhteysongelman tunnistaminen ja ratkaisu
Kun laitteella ei ole verkkoyhteyttä näytön oikeassa yläkulmassa näkyy -kuvake.
Leimauslaitteelle leimaaminen toimii myös ilman verkkoyhteyttä ja leimaukset tallentuvat laitteen muistiin (huom! leimaukset eivät näy web-käyttöliittymässä). Leimaukset siirtyvät laitteelta web-järjestelmään, kun laite saa verkkoyhteyden takaisin. Näin ollen – älä kirjaa tapahtumia manuaalisesti web-järjestelmään, koska silloin ne muodostuvat järjestelmään kahteen kertaan.
Ongelman ratkaisu:
Ethernet-yhteys
- Tarkista, että laitteen Ethernet-asetukset kunnossa – asetukset löytyvät täältä
- Kokeile käynnistää laite uudelleen
- Tarkista, että RJ-45 verkkojohto kytkettynä modeemiin ja laitteen ethernet-porttiin
- Irroita verkkojohto ja laita se sitten uudestaan paikalleen
- Varmista että modeemiin tulee yhteys ja se toimii
Mobiilidata
- Tarkista, että laitteen mobiiliyhteyden asetukset aktivoitu
- Kokeile käynnistä laite uudelleen
- Siirrä laite mahdollisimman lähetää ikkunaa yhteyden saamiseksi
- Tarkista verkko-operaattorin (Elisa) tiedotteista onko alueen tukiasemissa yleinen ongelma
Wi-Fi-yhteys
- Tarkista, että laitteen Wi-Fi-asetukset aktivoitu
- Varmista, että laite on tarpeeksi lähellä wlan-.yhteyttä lähettävää modeemia
- Tarkista, että modeemin verkkoyhteys kunnossa
- Tarkista, että onko modeemin asetuksista estetty/rajoitettu laitteiden liittymistä