Työvuorot suunnitellaan Kalenteri-työkalulla. Voit luoda yksittäisiä tai toistuvia vuoroja, vaihtaa vuorolle toisen tekijän, päättää toistuvia vuoroja, muuttaa toistoa jne. Kattavan työvuorosuunnittelun ohjeen löydät täältä.
Yritän lisätä uudelle henkilölle käyttäjätunnusta, mutta järjestelmä herjaa, että käyttäjätunnus on jo olemassa, mitä teen?
Jos järjestelmä antaa herjan ”Ei voitu vaihtaa käyttäjänimeä. Käyttäjänimi on jo käytössä.”:
Ongelma johtuu siitä, että kyseinen käyttäjätunnus on jo olemassa. Tarkista ensin, ettei kyseinen käyttäjätunnus löydy organisaationne ei-aktiivisista tai roskakorista olevista tunnuksista suodattamalla kyseiset tilat hallinta > käyttäjäoikeudet > käyttäjät paikasta:
Jos käyttäjätunnusta ei löydy, syötä järjestelmään toinen käyttäjätunnus.
Miksi mobiilisovellus herjaa jatkuvasti ”tunnisteiden käsittelyä varten vaadittu moduuli puuttuu käyttäjältä”?
Sovellus yrittää lukea puhelimen lähellä olevia kortteja (esim. bussikorttia). Tilanne korjautuu poistamalla kortit puhelimen lähettyviltä tai vaihtoehtoisesti kytke puhelimen asetuksista NFC-ominaisuus pois päältä.
Miten näen kaikki työmaalla käyneet henkilöt aikavälillä?
Alla olevaa raporttia varten tarvitset maksuttoman lisämoduulin Työmaakäynnit (kohderaportti). Jos raportti ei näy valikossa, organisaation pääkäyttäjä voi pyytää aktivointia sähköpostilla: tuki@maxtech.fi.
Käytössä saattaa ilmetä tarve hakea kaikki työmaalla käyneet henkilöt pidemmältä aikaväliltä, esimerkiksi koko työmaan ajalta.
Työmaakäynnit (kohderaportti) näyttää kätevästi työmaalla käyneet henkilöt vapaasti valitulla aikavälillä. Tietoja voi suodattaa työmaalla tai työnantajalla, eli on mahdollista hakea vaikka kaikki tietyn urakoitsijan henkilöt, jotka ovat käyneet työmaalla.
Työsuojelutarkastuksen sattuessa voit hakea kohdekuukauden tietoja ja läsnäolevat henkilöt Läsnäolotiedot (työsuojelu)-raportilta.
Käytämme NFC-tunnisteita Valttikorttien lisäksi, miten muutan tunnisteelle oikean henkilön?
Muutosten tekemiseen sinulla täytyy olla oikeudet henkilöiden ja käyttäjien tunnisteiden hallintaan. Mikäli ohjeessa mainitut valikon kohdat eivät näy käyttäjätunnuksellasi, ole yhteydessä organisaationne pääkäyttäjään.
Henkilön vaihtaminen tunnisteelle (esim. H1) onnistuu henkilöiden ja käyttäjien tunnisteiden hallinnassa.
Miten vaihdan leimauslaitteen eri työmaalle?
Muutosten tekemiseen sinulla täytyy olla oikeudet työmaiden ja Maxtech Pro-leimauslaitteiden hallintaan. Mikäli alla olevat valikon kohdat eivät näy käyttäjätunnuksellasi, ole yhteydessä organisaationne pääkäyttäjään.
Laitteen asentaminen
Ohjeet laitteen irrottamiseen ja asentamiseen löydät täältä.
Ohje laitteen yhdistämiseksi verkkoon löydät täältä.
Laitteen siirtäminen järjestelmässä työmaalta toiselle
Ohjeet laitteen oletustyömaan asettamiseen löydät täältä.
Miksi henkilö ei nouse verottajan raportille?
Ei hätää! Löydämme varmasti syyn ongelmaan.
Tarkista henkilön asetuksista, että työmaakäyntien raportointi on aktiivisena.
Tarkista, että henkilölle on työmaakäynti työmaalle sille kuukaudelle, jolta otat raporttia.
Eikö näistä toimenpiteistä ollut apua? Ole yhteydessä käyttötukeemme tuki@maxtech.fi.
Leimauslaitteen verkkoyhteysongelman tunnistaminen ja ratkaisu
Kun laitteella ei ole verkkoyhteyttä näytön oikeassa yläkulmassa näkyy -kuvake.
Leimauslaitteelle leimaaminen toimii myös ilman verkkoyhteyttä ja leimaukset tallentuvat laitteen muistiin (huom! leimaukset eivät näy web-käyttöliittymässä). Leimaukset siirtyvät laitteelta web-järjestelmään, kun laite saa verkkoyhteyden takaisin. Näin ollen – älä kirjaa tapahtumia manuaalisesti web-järjestelmään, koska silloin ne muodostuvat järjestelmään kahteen kertaan.
Ongelman ratkaisu:
Ethernet-yhteys
Tarkista, että laitteen Ethernet-asetukset kunnossa – asetukset löytyvät täältä
Kokeile käynnistää laite uudelleen
Tarkista, että RJ-45 verkkojohto kytkettynä modeemiin ja laitteen ethernet-porttiin
Irroita verkkojohto ja laita se sitten uudestaan paikalleen
Varmista että modeemiin tulee yhteys ja se toimii
Mobiilidata
Tarkista, että laitteen mobiiliyhteyden asetukset aktivoitu
Pro L (iso näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
Pro S (pienempi näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
Kokeile käynnistä laite uudelleen
Siirrä laite mahdollisimman lähetää ikkunaa yhteyden saamiseksi
Tarkista verkko-operaattorin (Elisa) tiedotteista onko alueen tukiasemissa yleinen ongelma
Wi-Fi-yhteys
Tarkista, että laitteen Wi-Fi-asetukset aktivoitu
Pro L (iso näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
Pro S (pienempi näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
Varmista, että laite on tarpeeksi lähellä wlan-.yhteyttä lähettävää modeemia
Tarkista, että modeemin verkkoyhteys kunnossa
Tarkista, että onko modeemin asetuksista estetty/rajoitettu laitteiden liittymistä
Olen hukannut salasanani, miten saan tilattua uuden salasanan?
Voit tilata salasanan vaihtolinkin web-järjestelmän tai mobiilisovelluksen kirjautumisnäkymästä.
Web-järjestelmä
Mene osoitteeseen https://pro.maxtech.fi/ ja klikkaa Oletko kadottanut salasanasi? Älä huoli, klikkaa tästä. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja paina lähetä-nappia. Tarkistahan myös roskapostikansion mikäli uusi salasana-viesti ei näy saapuneet kansiossa.
Mobiilisovellus
Klikkaa Unohditko salasanasi? -painiketta ja syötä sähköposti ja klikkaa Lähetä-painiketta. Tarkistahan myös roskapostikansion mikäli uusi salasana-viesti ei näy saapuneet kansiossa.
Työntekijätietojen viennissä saattaa verottajan rapapinnasta tulla virheilmoitus koskien esimerkiksi työntekijän virheellistä syntymäaikaa. Verottajan rajapinnasta tuleva viesti ei kuitenkaan kerro ketä henkilöä ilmoitus koskee.
Voit ladata aineiston omalle koneelle ja tarkistaa sen verottajan toisessa työkalussa Ilmoitin.fi, joka antaa tiedon kenestä henkilöstä on kyse. Korjaa virheelliset tiedot ja kokeile vientiä uudelleen.
Valitse lataamasi tiedosto ja klikkaa Tarkasta aineisto -painiketta.
Miten lähetän käyttäjälle uuden salasanan
Organisaation pääkäyttäjät, joilla on käyttäjätunnusten hallintaoikeus voi lähettää käyttäjälle salasananvaihtolinkin valikosta: Hallinta > Käyttäjäoikeudet > Käyttäjät.
Valitse käyttäjätunnus/-set ja klikkaamalla Lähetä salasanan vaihtamislinkki sähköpostiin -painiketta. Käyttäjä saa salasanan vaihtamislinkin tunnukselle määriteltyyn sähköpostiosoitteisiin. Linkki on voimassa 72 tuntia, jonka jälkeen se vanhenee.
Miten vaihdan salasanan?
Kirjaudu web-järjestelmään ja valitse oikealta ylhäältä Profiilin asetukset
Miten saan puhelimeeni Maxtech-mobiilisovelluksen?
Voit ladata Maxtech-mobiilisovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta. Sovellus löytyy hakusanalla Maxtech. Voit myös ladata sovelluksen klikkaamalla alla olevaa kuvaketta. Voit kirjautua sovellukseen organisaation pääkäyttäjältä saamillasi tunnuksilla. Voit ladata iOS tai Android -sovelluksen klikkaamalla alla olevaa kuvaa.
Kieliasetusten muuttaminen
Järjestelmän pääkäyttäjä voi muuttaa sovelluksen kieliasetuksia.
Kieliasetuksia pääset muuttamaan käyttäjäoikeuksien kautta menemällä Hallinta > Käyttäjäoikeudet ja valitsemalla Käyttäjät. Tämän jälkeen valitse haluamasi henkilö painamalla käyttäjätunnuksen vasemmalla olevaa kynän kuvaa.
Mene Henkilötiedot -kohtaan, josta löydät Kieli -alasvetovalikon. Paina valikko auki, valitse haluamasi kieli ja paina lopuksi tallenna.
Kielen valinta vaikuttaa Web-järjestelmään sekä mobiilisovelluksen kieliasetuksiin.
Miten saan kellokorttilaitteesta muodostettua yhteyden Internetiin?
Laite kerää leimaukset puskuriin ja toimittaa ne palvelimelle yhteyden palauduttua.
Voit kokeilla nollata suodattimet Palauta oletus -napilla ja painaa sen jälkeen Haku-nappia. Mikäli tapahtumia ei tule näkyviin niin pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää tarkistamaan käyttäjäoikeutesi.
Miksi Ajoni eivät näy järjestelmässä?
Käyttäjäoikeudet
Varmista organisaatiosi pääkäyttäjältä, että tunnuksellasi on oikeus kyseisen ajoneuvon ajoihin.
Mikäli olet pääkäyttäjä niin tarkista milloin järjestelmä on viimeksi vastaanottanut tietoa paikantimelta. Voit tarkistaa sen valikossa Hallinta > Paikannus ja kalustonhallinta > Paikantimet > Viimeisin tiedon vastaanotto -sarake.
Virransaanti
Tarkista saako laite virtaa, eli palaako laitteessa mikään valo?
Laite ei saa virtaa: selvitä onko virtajohto kunnolla asennettu ja onko laite sekä johto päällisin puolin ehjiä. Mikäli laite näyttäisi olevan päällisin puolin kunnossa tulisi varmistaa, että virtalähde (ajoneuvon 12v-pistoke / OBD-pistoke / sulake) antaa virtaa. Jos mahdollista niin kytke paikannin toiseen ajoneuvoon ja katso saako laite virtaa.
Laite saa virtaa: kokeile siirtää paikannin toiseen paikaan ajoneuvon kojelaudalla. Paikantimen toimintaa voi häiritä jokin toinen sähköinen laite. Mikäli ajoneuvossa on lämmitettävä tuulilasi tulisi paikannin siirtää mahdollisimman lähellä sivuikkunaa. Lämmitettävä tuulilasi heikentää laitteen toimivuutta.
Maxtech-mobiilisovellus: Henkilöä ei löytynyt
Mikäli Maxtech-mobiilisovellus ilmoittaa kirjautumisen jälkeen Henkilöä ei löytynyt -virheilmoituksen. Muokkaa käyttäjätunnusta ja liitä käyttäjätunnukselle henkilö. Kirjaudu tämän jälkeen uudelleen mobiilisovellukseen.
Miten otan käyttöön tulorekisterin varmenteen?
Hae ensin verottajan tulorekisteripalvelusta siirtotunnus ja kertakäyttösalasana (vaatii nimenkirjoitusoikeuden). Hae varmenne Web Service -kanavaan. Tulorekisteriin liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä Tulorekisterin tukeen 029 497 550
Mene sitten valikossa Raportit > Työntekijätiedot (verottajalle) -sivulla ja klikkaa oikeasta yläkulmasta asetukset- nappia. Tallenna organisaationne y-tunnus Organisaatio-välilehdellä. Mene Integraatioasetukset-välilehdelle ja klikkaa Lisää varmenne – nappia. Syötä siirtotunnus sekä kertakäyttösalasana kirjoitamalla ne kenttiin ja klikkaa Hae varmenne- nappia. Järjestelmä noutaa varmenteen (odota hetki) ja tallentaa sen automaattisesti.
Organisaation Y-tunnus
Varmenteen tallentaminen
Kirjoita (älä kopioi ja liitä) saamasi siirtotunnus sekä kertakäyttösalasana ja klikkaa Hae varmenne -painiketta. Järjestelmä hakee varmenteen, jonka jälkeen voit klikata Tallenna-painiketta.