Olen hukannut salasanani, miten saan tilattua uuden salasanan?
Mene osoitteeseen https://pro.maxtech.fi/ ja klikkaa Oletko kadottanut salasanasi? Älä huoli, klikkaa tästä. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja paina lähetä-nappia. Tarkistahan myös roskapostikansion mikäli uusi salasana-viesti ei näy saapuneet kansiossa.
Miten lähetän käyttäjälle uuden salasanan
Organisaation pääkäyttäjät, joilla on käyttäjätunnusten hallintaoikeus voi lähettää käyttäjälle salasananvaihtolinkin valikosta: Hallinta > Käyttäjäoikeudet > Käyttäjät.
Valitse käyttäjätunnus/-set ja klikkaamalla Lähetä salasanan vaihtamislinkki sähköpostiin -painiketta. Käyttäjä saa salasanan vaihtamislinkin tunnukselle määriteltyyn sähköpostiosoitteisiin. Linkki on voimassa kuusi tuntia, jonka jälkeen se vanhenee.
Miten vaihdan salasanan?
Kirjaudu web-järjestelmään ja valitse oikealta ylhäältä Profiilin asetukset
Miten saan puhelimeeni Maxtech-mobiilisovelluksen?
Voit ladata Maxtech-mobiilisovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta. Sovellus löytyy hakusanalla Maxtech. Voit myös ladata sovelluksen klikkaamalla alla olevaa kuvaketta. Voit kirjautua sovellukseen organisaation pääkäyttäjältä saamillasi tunnuksilla. Voit ladata iOS tai Android -sovelluksen klikkaamalla alla olevaa kuvaa.
Työntekijätietojen viennissä saattaa verottajan rapapinnasta tulla virheilmoitus koskien esimerkiksi työntekijän virheellistä syntymäaikaa. Verottajan rajapinnasta tuleva viesti ei kuitenkaan kerro ketä henkilöä ilmoitus koskee.
Voit ladata aineiston omalle koneelle ja tarkistaa sen verottajan toisessa työkalussa Ilmoitin.fi, joka antaa tiedon kenestä henkilöstä on kyse. Korjaa virheelliset tiedot ja kokeile vientiä uudelleen.
Maxtech Pro leimauslaitteen asetusten tyhjentäminen
Yleistä
Tietyissä erityistilanteissa leimauslaitteen asetukset pitää tyhjentää
Asetusten tyhjennys pitää tehdä esimerkiksi kun laite siirretään järjestelmässä toiseen organisaatioon
Asetusten tyhjennys
Kytke leimauslaite tarvittaessa virtoihin ja anna laitteen ja kellokorttiohjelmiston käynnistyä
Klikkaa näyttöä kaksi kertaa ja valitse asetukset oikeasta alakulmasta
Anna ylläpidon salasana ja paina Ok. Löydät laitekohtaisen salasanan web-järjestelmästä valikosta Hallinta > Laitteet ja tunnisteet > Maxtech pro -leimauslaitteet.
Valitse System settings
Kelaa hieman alas ja valitse Apps
Kelaa alaspäin ja valitse Time clock
Paina Storage
Paina ylempää CLEAR DATA painiketta ja sen jälkeen Ok, jolloin kellokorttiohjelmiston asetukset tyhjennetään
Tämän jälkeen käynnistä Time clock sovellus tai halutessasi voit käynnistää myös koko laitteen uudelleen.
Kun laite näyttää laitetunnisteen eli Device identifier, paina Continue
Laite on käyttövalmis
Miksi Ajoni eivät näy järjestelmässä?
Käyttäjäoikeudet
Varmista organisaatiosi pääkäyttäjältä, että tunnuksellasi on oikeus kyseisen ajoneuvon ajoihin.
Mikäli olet pääkäyttäjä niin tarkista milloin järjestelmä on viimeksi vastaanottanut tietoa paikantimelta. Voit tarkistaa sen valikossa Hallinta > Paikannus ja kalustonhallinta > Paikantimet > Viimeisin tiedon vastaanotto -sarake.
Virransaanti
Tarkista saako laite virtaa, eli palaako laitteessa mikään valo?
Laite ei saa virtaa: selvitä onko virtajohto kunnolla asennettu ja onko laite sekä johto päällisin puolin ehjiä. Mikäli laite näyttäisi olevan päällisin puolin kunnossa tulisi varmistaa, että virtalähde (ajoneuvon 12v-pistoke / OBD-pistoke / sulake) antaa virtaa. Jos mahdollista niin kytke paikannin toiseen ajoneuvoon ja katso saako laite virtaa.
Laite saa virtaa: kokeile siirtää paikannin toiseen paikaan ajoneuvon koelaudalla. Paikantimen toimintaa voi häiritä jokin toinen sähköinen laite. Mikäli ajoneuvossa on lämmitettävä tuulilasi tulisi paikannin siirtää mahdollisimman lähellä sivuikkunaa. Lämmitettävä tuulilasi heikentää laitteen toimivuutta.
Maxtech-mobiilisovellus: Henkilöä ei löytynyt
Mikäli Maxtech-mobiilisovellus ilmoittaa kirjautumisen jälkeen Henkilöä ei löytynyt -virheilmoituksen. Muokkaa käyttäjätunnusta ja liitä käyttäjätunnukselle henkilö. Kirjaudu tämän jälkeen uudelleen mobiilisovellukseen.
Miten otan käyttöön tulorekisterin varmenteen?
Hae ensin verottajan tulorekisteripalvelusta siirtotunnus ja kertakäyttösalasana (vaatii nimenkirjoitusoikeuden). Hae varmenne Web Service -kanavaan. Tulokeristeriin liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä Tulorekisterin tukeen 029 497 550
Mene sitten valikossa Raportit > Työntekijätiedot (verottajalle) -sivulla ja klikkaa oikeasta yläkulmasta asetukset- nappia. Tallenna organisaationne y-tunnus Organisaatio-välilehdellä. Mene Integraatioasetukset-välilehdelle ja klikkaa Lisää varmenne – nappia. Syötä siirtotunnus sekä kertakäyttösalasana kirjoitamalla ne kenttiin ja klikkaa Hae varmenne- nappia. Järjestelmä noutaa varmenteen (odota hetki) ja tallentaa sen automaattisesti.
Organisaation Y-tunnus
Varmenteen tallentaminen
Kirjoita saamasi siirtotunnus sekä kertakäyttösalasana ja klikkaa Hae varmenne -painiketta. Järjestelmä hakee varmenteen, jonka jälkeen voit klikata Tallenna-painiketta.
Mistä saan työaikaliukuman näkyviin web- käyttöliittymässä/leimauslaitteella?
Nämä asetukset löytyvät henkilön takaa valikosta Hallinta > Henkilöstö > muokkaa > Viestintä-välilehti. Voit valita mitä tietoja näytetään leimauksen yhteydessä, etusivulla ja työlistalla.
Miksi työaikaliukuma näyttää miinusta vaikka eilen oli plussaa?
Työaikaliukuman esitystapa voi olla Reaaliaikainen tai Eilisen loppusaldo. Mikäli valittuna on reaaliaikainen esitystapa ja liukumasaldoa tarkastellaan alkupäivästä, niin kyseisen päivän puuttuvat tunnit eivät näy vielä saldossa. Tämän asetuksen löydät valikosta Hallinta > Henkilöstö > muokkaa henkilöä > Työaikaliukuma-välilehti.
Miksi en näe omia tapahtumia?
Voit kokeilla nollata suodattimet Palauta oletus -napilla ja painaa sen jälkeen Haku-nappia. Mikäli tapahtumia ei tule näkyviin niin pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää tarkistamaan käyttäjäoikeutesi.
Miksi raportille ei tule yhtään riviä näkyviin?
Voit kokeilla nollata suodattimet Palauta oletus -napilla ja painaa sen jälkeen Haku-nappia. Mikäli tapahtumia ei tule näkyviin niin pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää tarkistamaan käyttäjäoikeutesi.
Mistä voin tarkastella ajettuja ajoja?
Ajoja voi tarkastella valikossa Ajoneuvopaikannus > Ajopäiväkirja-sivulla. Voit suodattaa ajopäiväkirjaa haluamillasi suodattimilla. Ajot tulevat näkyviin, kun valittujen suodattimien tiedot löytyvät ajotapahtumalta.
Miten saan muodostettua ajoistani matkalaskun?
Mene valikossa Ajoneuvopaikannus > Ajopäiväkirja > valitse haluamasi suodattimet esim. ajoneuvo, ajoluokat ja aikaväli > klikkaa Haku-nappia. Vieritä sivu alas > valitse kaikki ajot ja klikkaa Luo matkalasku- nappia. Anna matkalaskulle otsikko ja valitse sitten tiedot, mitkä haluat matkalaskulle muodostuvan ja klikkaa Tallenna-nappia. Matkalasku muodostuu Matkalaskut-sivulle.
Autoni vaihtui, miten saan paikantimen toimimaan uudessa ajoneuvossani?
Tärkeää:Älä muokkaa vanhan ajoneuvosi tietoja, koska se vaikuttaa myös ajohistoriaan.
Lisää ensin uusi ajoneuvon valikosta Hallinta > Paikannus ja kalustonhallinta > Ajoneuvot > klikkaa Lisää-nappia. Anna ajoneuvon tiedot. On hyvä täyttää ainakin kuvassa merkityt kentät.
Aseta myös määritelty käyttäjä Ohjaustiedot-välilehdellä, mikäli yksityisajot halutaan näkyvän vain paikantimen käyttäjälle. Paina lopuksi Tallenna-nappia.
Kun olet lisännyt järjestelmään uuden ajoneuvon mene valikossa Hallinta > Paikannus ja kalustonhallinta > Paikantimet > muokkaa haluamaasi paikanninta > valitse uusi ajoneuvo kohtaan Liitetty ajoneuvoon / kalustoon ja paina tallenna.
Miten lisään uuden ajoneuvon?
Voit lisätä uuden ajoneuvon valikosta Hallinta > Ajoneuvopaikannus > Ajoneuvot > klikkaa Lisää-nappia. Anna ajoneuvon tiedot ja tallenna. Muista vaihtaa myös paikantimelle uusi ajoneuvo. Lue tästä tarkempi ohje.
Miten saan asetettua ajoneuvon matkamittarilukeman
Voit asettaa matkamittarilukeman valikosta Hallinta > Ajoneuvopaikannus > Ajoneuvot > muokkaa > Yleiset-välilehti > aseta matkamittarilukema ja tallenna.