Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Leimauslaitteen verkkoyhteysongelman tunnistaminen ja ratkaisu

Kun laitteella ei ole verkkoyhteyttä näytön oikeassa yläkulmassa näkyy -kuvake.

Leimauslaitteelle leimaaminen toimii myös ilman verkkoyhteyttä ja leimaukset tallentuvat laitteen muistiin (huom! leimaukset eivät näy web-käyttöliittymässä). Leimaukset siirtyvät laitteelta web-järjestelmään, kun laite saa verkkoyhteyden takaisin. Näin ollen – älä kirjaa tapahtumia manuaalisesti web-järjestelmään, koska silloin ne muodostuvat järjestelmään kahteen kertaan.

Ongelman ratkaisu:

Ethernet-yhteys

  1. Tarkista, että laitteen Ethernet-asetukset kunnossa – asetukset löytyvät täältä
  2. Kokeile käynnistää laite uudelleen
  3. Tarkista, että RJ-45 verkkojohto kytkettynä modeemiin ja laitteen ethernet-porttiin
  1. Irroita verkkojohto ja laita se sitten uudestaan paikalleen
  2. Varmista että modeemiin tulee yhteys ja se toimii

Mobiilidata

  1. Tarkista, että laitteen mobiiliyhteyden asetukset aktivoitu
    • Pro L (iso näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
    • Pro S (pienempi näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
  2. Kokeile käynnistä laite uudelleen
  3. Siirrä laite mahdollisimman lähetää ikkunaa yhteyden saamiseksi
  4. Tarkista verkko-operaattorin (Elisa) tiedotteista onko alueen tukiasemissa yleinen ongelma

Wi-Fi-yhteys

  1. Tarkista, että laitteen Wi-Fi-asetukset aktivoitu
    • Pro L (iso näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
    • Pro S (pienempi näyttö) leimauslaitteen asetukset löytyvät täältä
  2. Varmista, että laite on tarpeeksi lähellä wlan-.yhteyttä lähettävää modeemia
  3. Tarkista, että modeemin verkkoyhteys kunnossa
  4. Tarkista, että onko modeemin asetuksista estetty/rajoitettu laitteiden liittymistä

Oliko tästä ohjeesta hyötyä?

Keskiarvo 5 / 5. Arvosteluita yhteensä: 1

Harmi, ettei tästä ohjeesta ollut sinulle hyötyä.

Haluamme kehittää ohjetta palautteesi perusteella.

Kerro kuinka voimme parantaa ohjeen sisältöä?