Bruttopalkanlaskentaan liittyviä virheilmoituksia ja ratkaisuja
Tämä ohje koskee Maxtech Pro™ -palvelua. Maxtech Easy™ käyttäjille on olemassa erilliset ohjeet.
Yleistä
Jos tapahtuman kohdalla näkyy jokin virheilmoitus suorita tapahtumille jälkilaskenta ja tarkista korjaantuiko tilanne sillä. Kuukausipalkkaisille ei yleisesti muodostu muita kuin lisäpalkkarivejä (ylityöt, ilta- ja yölistä, henkilökohtaiset lisät jne.).
Virheilmoitus: Henkilön palkkatietojen laskenta ei ole käytössä.
- Ratkaisu: Hallinta > Henkilöstö > muokkaa > Asetukset-välilehti > Bruttopalkan ja työajan määräytyminen = ”Työsopimukset”
Virheilmoitus: Henkilön palkkatietojen laskenta ei ole käytössä (työsopimuksella).
- Ratkaisu: Määritä työsopimukselle Bruttopalkan määräytyminen = ”Määritelty työsopimuksen välilehdille”
Virheilmoitus: Ei palkkarivejä jos tämä on virhe, ole hyvä ja tarkasta työsopimuksen asetukset
- Ratkaisu: Bruttopalkan määräytyminen on asetettu ”Laske vain lisät” kohtaan, muuta siihen tarvittaessa ”Määritelty työsopimuksen välilehdille”
- Ratkaisu: Bruttopalkkaraportin asetukset > Palkat (Brutto) -välilehti > aktivoi Laske myös nollapalkat -asetus
Virheilmoitus: Henkilöllä ei ole voimassaolevaa työsopimusta.
- Ratkaisu: Lisää henkilölle työsopimus Hallinta > Työaika ja palkat > Työsopimukset-sivulla
Virheilmoitus: Henkilön palkkaryhmää / maksuryhmää ei ole asetettu.
- Ratkaisu: Hallinta > Henkilöstö > muokkaa > Bruttopalkka-välilehti > valitse maksuryhmä
Virheilmoitus: Bruttopalkan ja työajan määräytyminen: Bruttopalkan ja työajan määräytymiseksi on valittu työsopimukset, mutta yhtään työsopimusta ei ole määritetty.
- Ratkaisu: Lisää työsopimus Hallinta > Henkilöstö > muokkaa > Asetukset-välilehti > Työsopimukset-välilehdelle