Maxtech API-rajapinta
Maxtech -järjestelmästä on rakennettu monipuolisesti valmiita integraatioita kolmannen osapuolen järjestelmiin. Pääasiassa nämä ovat kiinteitä tai tiedostopohjaisia vientejä palkka- ja laskutusohjelmistoihin. Valmiit integraatiot on kuvattu kootusti tänne.
Saatavilla on myös Maxtech API-rajapinta, joka on keskeinen osa järjestelmäämme, ja se tarjoavaa monipuolisia mahdollisuuksia integroida ja laajentaa järjestelmän toiminnallisuutta ja raportointia juuri teidän yrityksen tarpeisiin.
Avoin rajapinta ei ole ainoastaan tekninen ominaisuus, vaan se avaa mahdollisuuksia räätälöityjen raporttien ja toiminnallisuuden tekemiseen Maxtech-järjestelmän kylkeen, jolla voidaan parantaa merkittävästi esimerkiksi yrityksenne liiketoimintaprosesseja. Rajapintojen avulla pystytään integroimaan Maxtech-järjestelmään kerätty työaika-, työvuoro-, ajo- ja muu data helposti muihin päivittäin käyttämiinne järjestelmiin ja raportointimoottoreihin ja näin hyödyntää dataa tehokkaammin päätöksenteossa ja liiketoiminnassa. Rajapintojen hyödyntäminen vaatii ohjelmointiosaamista enemmän tai vähemmän riippuen halutun raportin tai toiminnon monimutkaisuudesta.
Ominaisuudet
- Kaksisuuntainen REST API-tyyppinen rajapinta
- ReadAPI, tietojen lukemiseen
- AddAPI, tietojen lisäykseen
- EditAPI, tietojen muokkaukseen
- UpsertAPI, yhdistetty tietojen lisäys / muokkaus riippuen siitä, löytyykö rivi jo tietokannasta
- API-avainten luonti, pääsyn rajoittaminen IP-osoitteilla
- Webhook-toiminnallisuus – Henkilön läsnäolotiedosta on mahdollista tehdä webhook-tilaus
- Taulujen tietojen yhdistäminen kyselyn yhteydessä (”joinaaminen”) toisiinsa vähentää pyyntöjen määrää.
Rajoitukset
- Maxtech API-dokumentaatio on tällä hetkellä kirjautumisen takana, joten tarvitset järjestelmään käyttäjätunnukset ja oikeuden Maxtech API-toimintoihin.
- Maxtech API-avaimella on pääsy organisaation kaikkeen dataan. Oikeutta ei voi rajoittaa niin, että avaimella olisi lupa lukea esim. vain tietyn yksikön tai henkilöiden tietoja.
- Hallinta-osion taulut ja taulujen kentät ovat laajasti luettavissa ja kirjoitettavissa, osa raporttien dynaamisesti lasketuista kentistä ei ole saatavilla rajapinnan kautta. Saat näiden kenttien tietojen hakemiseen apua tarvittaessa. Hallinta-osion tauluja ovat esimerkiksi: Henkilöstö, Asiakkaat, Kohteet, Kustannuspaikat, Työluokat, Työt
- Saldot eivät ole suoraan saatavilla rajapinnan kautta (esim. henkilöiden työaikaliukuma-, työaikapankki-, matka-ajan saldo)
- Tietoturvasyistä käyttäjien haku rajapintojen kautta ei ole sallittua
Hinnoittelu
Maxtech API:n hinnoittelu perustuu kyselyiden määrään ja laskutus tapahtuu kuukausittain.
Esimerkkejä rajapintojamme vasten tehdyistä toteutuksista
- PowerBi-raportti siirtymien ja tehokkaan työajan välisestä suhteesta henkilöittäin / asiakkaittain
- Työaikatapahtuman aloittaminen ulkoisesta järjestelmästä
- Työvaiheiden tehokkuus ja optimointi järjestelmään tehtyjen leimausten pohjalta
Käytön aloittaminen
Pyydä organisaationne Maxtech-pääkäyttäjää lähettämään suostumus Maxtech APIn aktivoimiseksi organisaatiolle ja sinulle. Suostumuksen voi lähettää tuki@maxtech.fi-osoitteeseen. Suostumuksen saatuamme, aktivoimme Maxtech APIn organisaatiolle ja käyttäjätunnuksellesi lisätään rajapinta-avainten luonti ja dokumentaatio-kohdat valikkoon.
Määrittele tarve, eli millaisen raportin / toiminnon haluaisit rajapintojemme avulla toteuttaa. Mieti mitä tietoa tarvitset järjestelmästämme – Dokumentaatiosta voit selvittää miten haet tietoa rajapinnasta. Rajapintakuvauksesta löydät tarkemmin mitä tietoja rajapinnan kautta on saatavilla. Jos kyse on vaativammasta toteutuksesta, voit tilata integraatiotiimiltämme konsultointia. Integraatiotiimiimme saa yhteyden käyttötuen kautta: tuki@maxtech.fi